Megapoel
"Wie is die man die zondags het vlees komt snijden" tekende het clichebeeld van een workaholic vader die door zijn kinderen niet meer werd herkend omdat ze hem alleen zondag's aan tafel zagen. Vaderorganisaties bestrijden al jaren dit soort negatieve onterechte clichebeelden over vaders, en met name deze van SIRE (Stichting ideele reklame). Niet alleen omdat zelfs (of zelfs soms juist) vaders die zich te pletter werkten, beslist dikwijls wel werden gewaardeerd door hun kinderen. Maar anderzijds bestreden ze het clichebeeld ook omdat vaders hun rol van kostverdiener tegen wil en dank op zich namen, of omdat ze hun vrouw en kinderen wilden vrijwaren van de keiharde gesel van de routineuze eentonige (productie)arbeid. Ook omdat vrouwlief liever thuis de zorgtaken op zich nam. Als je dan je rol als kostverdiener serieus hebt genomen (terwille van vrouw en kinderen) wordt je tegenwoordig niet alleen door de overheid en de maatschappij niet meer serieus genomen. Je loopt ook nog eens, net als vroeger, het risico er uitgesmeten te worden. Dat overkwam deze man bij het failissement van Megapool onlangs. En deze man wist dit direct in een mooi sociaal-cultureel kader te plaatsen. De wrangheid van dit door SIRE ooit geschapen cliche is hiermee wel gecompleteerd. Zie voor meer over vadercampagnes: Vrouwensmoezen en vadercampagnes
home | colofon- tips & citaat- mail- links |
Last Updated http://vaderseenzorg.nl/gardner.html : zie ook de andere pagina's |